January 19, 2021

Eet alleen afhaalbestellingen zullen stijgen achter Europese sloten | Voedingsmiddelen- en drankenindustrie

Gesloten consumenten in heel Europa kregen de opdracht om in de laatste drie maanden van 2020 57% meer reizen te maken van de grootste distributiegroep van het continent dan een jaar eerder.

De grote handelssprong die Just EatTagAway.com aankondigde, stimuleerde de verdere groei van 46% groei in het derde kwartaal, doordat landen in heel Europa opnieuw strengere controles introduceerden en mensen thuis hielden als gevolg van de toegenomen gevallen van coronavirus.

In het VK stegen de bezorgopdrachten in het vierde kwartaal van 2020 met bijna 400% in vergelijking met dezelfde periode in 2019, omdat veel consumenten door de overheid werden gevraagd om weer thuis te blijven.

Just Eat Takeaway, gevestigd in Nederland, is een van de grootste online bezorgbedrijven ter wereld en beweert dat Just Eat een “enorme inspanning” heeft geleverd om het Britse bedrijf te laten groeien.

Het heeft zijn verkoopkracht in het VK verdubbeld in vergelijking met het voorgaande jaar, waardoor het aantal restaurants voor klanten is toegenomen.

De voedseldistributieteams waren een duidelijke winnaar tijdens epidemieën omdat beperkingen vaak verhinderen dat restaurants, pubs en cafés het diner op hun terrein serveren.

De groep verwacht nu dat Just Eat-bezorgorders op de Britse markt de totale voedselbestellingen van het op twee na grootste bedrijf zullen overtreffen.

Jitsey Krone, CEO van Just EatTagAway.com, zei dat het investeringsplan van het bedrijf succesvol is geweest en heeft geleid tot een aanzienlijke toename van het marktaandeel in de meeste landen.

De vooruitgang in het VK is bijzonder bemoedigend: de disciplinaire groei is 58%, en we hebben onze bevoorradingsorders in het vierde kwartaal van 2020 bijna vijf keer verhoogd in vergelijking met dezelfde periode in 2019, ”zei hij.

READ  Kerstkaarten: wie staat bovenaan de UEFA-ranglijst voor 2020? | UEFA Champions League

Tegen 2021 zullen we blijven investeren in prijsleiderschap, ons serviceniveau verbeteren en ons aanbod aan restaurants en consumenten uitbreiden. ”

Zakelijke e-mailregistratie van Guardian

De resultaten komen een jaar nadat de aandeelhouders van Just Eat overeenkwamen om voor $ 6,2 miljard te fuseren met het Nederlandse voedselleverancier Takeaway.com, waardoor een van ‘s werelds grootste voedseldistributiegroepen ontstond en klanten werden bediend in 23 landen, van Europa tot Nieuw-Zeeland.

In juni stemde Just Eat Takeaway ermee in om de in de VS gevestigde app te kopen voor $ 7,3 miljard ($ 5,8 miljard), waarmee het ‘s werelds grootste bezorgservice voor eten buiten China is.

Just Eat Takeaway zei dat het alle wettelijke goedkeuringen en goedkeuring van de aandeelhouders heeft ontvangen voor de transactie van de Groep en hoopt de deal in de eerste helft van 2021 af te ronden.

Just Eat Takeaway en de groep voerden samen 593 miljoen bestellingen uit in 2019 en hebben wereldwijd meer dan 70 miljoen actieve klanten.