januari 30, 2023

De Nieuwe Loosduinse Krant

Wij zijn de toonaangevende aanbieder van kwalitatief Nederlands nieuws in het Engels voor een internationaal publiek.

Barcelona bood een sponsorovereenkomst van € 32 miljoen aan door een Nederlands multinationaal conglomeraat

Barcelona is al geruime tijd op zoek naar een shirtmouwensponsor. Hun vorige partner Beko was in 2021 vertrokken, nadat een contract Barça ongeveer € 19 miljoen per seizoen betaalde.

Sindsdien is de club op zoek naar een mouwsponsor om, zeker midden in de economische crisis, verder inkomsten te genereren.

Barcelona heeft ook geen gebrek aan geïnteresseerde partijen, waarbij de club gesprekken voert met onder andere Cupra, Nexa, Turkish Airlines en Polkadot.

Volgens Mundo Deportivo, is Philips het nieuwste merk geworden dat Barcelona benadert vanwege de hoessponsorpositie. Het Nederlandse bedrijf, dat bekend staat om zijn beeld- en geluidsapparatuur, maar ook lichtmaterialen, heeft zelfs een bod uitgebracht op Barça.

Ze zijn bereid om € 2 miljoen te bieden tijdens de rest van het seizoen en zijn op zoek naar een vierjarig contract waarbij ze het volgende seizoen € 8 miljoen betalen, en € 10 miljoen en € 12 miljoen in de volgende twee seizoenen.

Dit staat ver af van de 20 miljoen euro waar Barcelona naar op zoek is. Het rapport suggereert echter dat Philips op zoek is naar meer dan alleen een partnerschap in de sleeve-sponsordivisie. Sterker nog, ze staan ​​open om de samenwerking met hen en Barcelona de komende jaren uit te breiden en te koppelen aan die van de club Spanje Barca projecteren.

Naar verluidt heeft Philips aangeboden om alle monitoren in het hervormde Camp Nou te leveren. Maar voorlopig is hun huidige bod niet genoeg voor Barcelona en het valt nog te bezien of het Nederlandse conglomeraat met een beter bod komt, in hun poging om een ​​partnerschap met de Catalanen binnen te halen.

READ  Waarom het Nederlandse voetbalelftal vaak Holland wordt genoemd als het land Nederland is