april 25, 2024

De Nieuwe Loosduinse Krant

Wij zijn de toonaangevende aanbieder van kwalitatief Nederlands nieuws in het Engels voor een internationaal publiek.

Volgende Starbucks Dutch Brothers?

Koffieketen Starbucks Een van de meest succesvolle aandelen aller tijden, met een brutorendement van 41.000% van de beursintroductie. Onlangs heeft een nieuwe koffieketen van de Westkust, Nederlandse Broeders (NYSE: BROS), Ging in het algemeen. Het aandeel is in de eerste handelsmaand bijna verdubbeld; Beleggers zijn optimistisch dat de aandeelhouders van Starbucks hetzelfde succes op de lange termijn zullen genieten als zij.

Maar is het realistisch? Starbucks heeft zijn resultaten al tientallen jaren, dus investeerders moeten geduld hebben met Dutch Brothers, een heel jong bedrijf. Er zijn echter aanwijzingen dat dit een investering in hogere groei in de komende jaren kan zijn; Dit is waarom.

Het merk dat zijn klanten leuk lijken te vinden

Koffie kan een lastige zaak zijn om te runnen. Dutch Brothers concurreert met grote ketens zoals Starbucks en Dunkin’ Donuts in de Verenigde Staten, naast vele lokale koffiebars, cafés en meer. Gezien het feit dat Starbucks in Seattle is geboren, is de opkomst van de Dutch Brothers van de West Coast nog indrukwekkender.

Afbeeldingsbron: Getty Images.

Maar de Dutch Brothers hebben hun merk gestaag ontwikkeld; Het exploiteert momenteel 471 winkels in 11 Amerikaanse staten. Het winkelmodel is gebaseerd op drive-through en richt zich op snelheid en gemak, waarbij kleurrijke drankproducten worden verkocht, zoals drankjes op basis van espresso, energiedrankjes en smoothies.

Het bedrijf is de afgelopen 14 jaar actief geweest met een stijgende verkoop van afzonderlijke winkels. Het lanceerde dit jaar het Rewards-programma en kreeg in de eerste vijf maanden 2,3 miljoen leden, en de smartphone-app heeft gemiddeld 4,9 sterren uit 249.000 beoordelingen. Gezien de consistente groei van één winkel en positieve betrokkenheid, lijkt Dutch Brothers loyaliteit te krijgen van zijn klanten, wat een geweldige prestatie is die Starbucks in de achtertuin kan doen.

READ  Dutch Sauce Startup Value ontvangt € 9,66 miljoen van Blue Octopus Ventures, Newon & anderen

Het werkt precies

De Nederlandse Broeders hebben consequent een systeem ontwikkeld om uit te zoeken wat wel en niet werkt. Zo hanteerde het bedrijf in de begindagen een eigenaarsmodel. Na verloop van tijd, voordat het in 2017 overstapte naar het eigenaar-exploitantmodel, beperkte het eigendom tot personen die in de ranglijst van het bedrijf werkten, waar het alleen winkels opende die eigendom waren van het bedrijf.

Het bedrijf heeft vandaag 182 winkels, maar zal uiteindelijk het grootste deel van zijn winkelaantal bezitten omdat het voornamelijk winkels zal openen die eigendom zijn van het bedrijf. Het bezit van eigen winkels kan de expansie vertragen omdat het de kosten van het openen van elke winkel afzonderlijk zal moeten betalen, maar dit vertegenwoordigt het Starbucks-model met volledige controle over de activiteiten van het bedrijf.

Dutch Bros. is al winstgevend en publiceert sinds 2018 een positief nettoresultaat. De nettowinstmarge was in 2019 bijna 12% en het besteedt de laagste eencijferige inkomsten aan advertenties. Fundering. Nettowinst daalde van $ 28 miljoen in 2019 naar $ 6 miljoen in 2020 door $ 35 miljoen aan non-cash goederen; Het businessmodel zelf is echter winstgevend. Beleggers mogen verwachten dat het nettorendement de komende kwartalen meegroeit met het rendement.

Er is een grote landingsbaan voor uitbreiding

Door winstgevend te zijn en te finetunen hoe het bedrijf ervoor staat, bereidt Dutch Brothers zich voor op een nieuwe ontwikkelingsfase als beursgenoteerd bedrijf. Openbare markten zorgen voor de kapitaalinjectie om de groei van bedrijven te betalen, en de Dutch Brothers hebben meer ruimte om uit te breiden.

READ  Nederlandse Mantell-grappen over besprongen worden in Nashville

Dutch Bros heeft momenteel 471 winkels, maar het management heeft zich ten doel gesteld om dit op termijn uit te breiden naar minimaal 4.000 winkels. Ter vergelijking: Starbucks bereikte in 2020 meer dan 15.000 locaties in de Verenigde Staten.

Het kost het bedrijf ongeveer $ 1,35 miljoen om een ​​nieuwe winkel te openen, en het management heeft een cash-to-cash ratio van 35% -75% vastgesteld na twee jaar opening. Zijn locaties. De sterke economie van zijn winkels is een van de redenen waarom het management verschuift naar winkels die eigendom zijn van het bedrijf, en Dutch Brothers kan helpen het aantal winkels sneller te laten groeien, wat resulteert in meer groei voor het bedrijf.

Beleggers moeten dit in gedachten houden

Dutch Bros heeft met zijn merk een succesvolle formule ontwikkeld, een bewijs van de 14-jarige groei van de single-store omzet. Beleggers moeten echter geduld hebben met het bedrijf, aangezien het is uitgegroeid tot de “volgende Starbucks”, en het circuit van het bedrijf is slechts een nummer met 11 staten. Het is niet gegarandeerd succes te zien in nieuwe markten waar de smaak van de consument kan verschillen en de concurrentie hevig is.

Ik vind de producten echter succesvol en ik zie het pad naar de voorgroei omdat er meer ruimte is voor een groeiend aantal winkels. Nieuwe investeerders die de volatiliteit van publieke aandelen kunnen weerstaan, moeten Dutch Brothers beschouwen als een opwindende en lonende langetermijninvestering.

Dit artikel geeft weer dat de auteur het niet eens is met het “officiële” aanbevelingsstandpunt van de Motley Fool Premium Consulting Service. Wij zijn Motley! Een beleggingsthese – zelfs een van onze eigen artikelen – helpt ons allemaal kritisch na te denken over beleggen en beslissingen te nemen die ons helpen slimmer, gelukkiger en rijker te worden.

READ  Nederlandse 'SDGP'-partner verkozen tot 'Best Small Business'-nieuwsmateriaal van de Verenigde Naties