Afbeelding tegoed: Roivenue
Nederland gevestigd Scanmar QEDeen startup die biedt marketing inzichten en analytische oplossingen, heeft aangekondigd dat het het in Tsjechië gevestigde bedrijf heeft overgenomen Rovenueeen cloudgebaseerd platform voor marketingattributie en digitale gegevensintegratie.
Dit is de eerste acquisitie van ScanmarQED’s uitrol van een buy & build-strategie sinds de samenwerking met Pride Capital Partners.
Pride Capital Partners, met meer dan 20 jaar ervaring in de software- en IT-sector, heeft tot doel software- en IT-bedrijven in de Benelux, de DACH-regio en Scandinavië te helpen bij hun volgende groeifase door flexibele kapitaaloplossingen en strategisch advies aan te bieden . .
Gegevens omzetten in incrementele inkomsten
Roivenue is in 2015 opgericht door Pavel Sima en biedt een softwarepakket voor gegevensanalyse en budgetoptimalisatie. Het beweert een allesomvattende oplossing te zijn voor marketeers om al hun advertentie-, CRM- en webanalysegegevens op één plek te integreren en de kracht van multi-touch attributie te benutten om meer ROI uit hun marketingcampagnes te halen.
Roivenue zegt dat zijn productsuite eenvoudig rapporten voor klanten bouwt op Power BI, Tableau en andere datavisualisatietools. Het in Praag gevestigde bedrijf groeide uit tot een wereldwijde top 10 multi-touch attributieprovider met een portfolio van 70 klanten, waaronder Vodafone en AXA.
Sima zegt: “Onze missie is altijd geweest om de mogelijkheden van online marketeers te vergroten met onze digitale gegevens en AI-ondersteunde multi-touch-oplossing, zodat ze online marketingbudgetten kunnen optimaliseren op een manier die voorheen niet mogelijk was. We zijn heel blij dat we een partner hebben gevonden met een geweldige positie tussen Europese en Amerikaanse topmerken waarmee we het proces kunnen versnellen.”
Doel van deze overname
ScanmarQED zegt dat deze deal haar status als one-stop-shop voor marketinganalyse-oplossingen in Noord-Amerika en Europa zal helpen behouden. De op AI gebaseerde oplossing van Roivenue zal de huidige marketingmixmodelleringsmogelijkheden van ScanmarQED verbeteren.
Het gecombineerde bedrijf biedt een complete verzameling marketinggegevens en analytische oplossingen die momenteel op de markt worden aangeboden, met vestigingen in Nederland, het VK, de VS en Tsjechië.
Marcel van der Kooi, CEO van de groepsmaatschappijen van ScanmarQED, zal samen met Han Meijer, Group Director en Chief Strategy Officer, de nieuwe groep gaan leiden.
Van der Kooi zegt: “De overname maakt deel uit van de strategie van ScanmarQED om zijn productaanbod te verdiepen, waardoor we onze missie kunnen voortzetten om onze klanten de meest uitgebreide en bruikbare marketinginzichten te bieden.”
Han Meijer, Chief Strategy Officer van ScanmarQED, zegt: “Deze overname is een belangrijke stap in het proces om de komende jaren een van de grootste aanbieders van uniforme marketingmetingen en digitale dataplatforms te creëren. Samen met onze partner Pride Capital zetten we ons volledig in om deze missie te ondersteunen.”
Over ScanmarQED
ScanmarQED biedt marketinginzichten en analytische oplossingen om verkoop, merkgezondheid en marketingeffectiviteit te bewaken.
“We stellen bedrijven in staat de drijfveren achter het gedrag en de groei van klanten te begrijpen en hun tactieken rond prijs, promoties, media, creatieve producten, producten en assortiment te verbeteren, om zo hun marktaandeel, omzet en winst te vergroten. In onze softwareoplossingen werken alle onderdelen samen: (externe) data, businesslogica, begeleide analyses, analytische ondersteuning en onderhoud. We zijn er om uw bedrijf te laten groeien – sneller, beter en gemakkelijker”, zegt ScanmarQED.
Het bedrijf biedt zijn diensten aan internationale topklanten in verschillende sectoren, waaronder detailhandel, gezondheidszorg, voeding en dranken, technologie, media en consumentenonderzoek.
More Stories
3 redenen waarom de MotoGP in San Marino zo populair is!
Nederlandse Royals geconfronteerd met protest tijdens Caribbean Tour, zoals Kate en William
Het in Nederland gevestigde PowerField trekt € 500 miljoen naar zich toe om energiesystemen te ontwikkelen en te beheren voor een duurzame wereld