maart 28, 2024

De Nieuwe Loosduinse Krant

Wij zijn de toonaangevende aanbieder van kwalitatief Nederlands nieuws in het Engels voor een internationaal publiek.

Viaplay is klaar voor een Nederlandse release

Viaplay, een streamingdienst, heeft overeenkomsten getekend met KPN en VodafoneZiggo voorafgaand aan de lancering in Nederland, die volgens de exploitant op 1 maart volgend jaar zal plaatsvinden.

ViaPlay biedt het Nederlandse publiek een unieke mix van premium live sport, Viaplay originals, Hollywood films en series en kindercontent. Het wordt een pakket voor € 13,99 per maand en is verkrijgbaar via distributiepartners als VodafoneZiggo en KPN en als direct abonnement. Deze release brengt Viaplay’s track naar 11 landen en zal tegen het einde van 2023 gevolgd worden door minstens vijf markten.

In een reactie op de aanstaande lancering zei Anders Jensen, voorzitter en CEO van NENT Group: “De introductie van Viaplay in Nederland is een belangrijke stap voor ons bedrijf en vooral voor ons publiek. Viaplay’s unieke mix van games, films en series van wereldklasse wordt zeer gewaardeerd en biedt voor elk wat wils, en onze samenwerking met KPN en VodafoneZiggo zal helpen om doelgroepen in het hele land te bereiken. We begrijpen hoeveel de Formule 1 in het bijzonder betekent voor Nederlandse fans, en de berichtgeving over de sfeer zal de beste normen bepalen. We zijn hier om te begeleiden, te leren en bij te dragen – voor nog vele jaren vanaf 1 maart”.

Alle originelen en internationale content van Viaplay bevatten Nederlandse ondertitels en alle content voor kinderen bevat Nederlandse nasynchronisatie.

In Nederland wordt Viaplay ondersteund door een breed scala aan apparaten en platforms, waaronder smart-tv’s; iOS- en Android-smartphones en -tablets; Chromecast en Apple TV; En pc en Mac.

In een reactie op de deal met KPN zei NENT Group CCO Kim Poder: “KPN is een van de leidende operators in Nederland en we kijken ernaar uit om samen te werken. We hebben veel aanbiedingen in Nederland en aansluiting bij KPN schept veel kansen voor bezoekers en onze beide bedrijven.

READ  Nederlanders bevrijden Kovits woede door voorwerpen kapot te slaan en te schreeuwen

Joachim de Zhang, Director Partnership KPN: “Met de lancering van ViaPlay in Nederland wordt ons entertainmentaanbod verder uitgebreid. Dankzij deze samenwerking bieden we KPN-klanten vanaf volgend jaar wereldwijd zitplaatsen op de eerste rij in F1-rondes en uitgebreide gaming en entertainment met Viaplay. Dit maakt het voor klanten nog leuker om hun entertainment te combineren tegen een betaalbare prijs. We kijken ernaar uit om de komst van Viaplay met onze klanten te vieren.”

In een reactie op de deal met VodafoneZiggo vervolgt Poder: “We zijn verheugd deze langdurige overeenkomst met een van de toonaangevende operators in Nederland aan te kondigen. Gigo heeft aanzienlijke toegang en geïnstalleerde status in het spel, en we zullen samenwerken om zoveel mogelijk kijkers te helpen Viaplay te leren kennen. Door deze samenwerking kunnen Ziggo-klanten vanaf dag één gemakkelijk genieten van ons unieke aanbod”.

Robin Cross, Chief Strategy and Content Officer van VodafoneZiggo: “We willen dat onze klanten gemakkelijk toegang hebben tot al hun favoriete content, inclusief games. Deze samenwerking helpt om dat doel te bereiken, dus we werken graag samen met Viaplay.

Volgens Ampere Analyse heeft ongeveer 48% van de 8 miljoen huishoudens in Nederland een videostreamingabonnement, met ongeveer 1,6 abonnementen per streaminggezin. Tegen 2025 zal de streamingpenetratie naar verwachting toenemen tot 66% en het aantal abonnementen op de streamingfamilie tot 1,9. 98% van de huishoudens in Nederland heeft een breedbandaansluiting.