juni 17, 2021

De Nieuwe Loosduinse Krant

Wij zijn de toonaangevende aanbieder van kwalitatief Nederlands nieuws in het Engels voor een internationaal publiek.

Nederlands universiteitsteam onthult nieuwe elektrische superbike

De in Nederland gevestigde groep studenten van de Universiteit Twente heeft de Delta-XE onthuld, een elektrische superbike die er net zo mooi uitziet als de racefiets die je hebt gebouwd voor welk doel dan ook dat je op het zondagse podium ziet.

Delta-XE is een product van het programma elektrische superbike Twente van de universiteit. Het doel van het project, waarbij studenten een elektrische racemotor ontwerpen en ontwikkelen, is om “tijd te behalen op de MotoGP-ronde met een volledig elektrische superbike”. Elk jaar volgt een nieuwe reeks studenten het programma; De Delta-XE is de vierde Superbike-remake van de school.

De elektrische superbike Twente claimt 150 kW (gelijk aan zo’n 200 pk). Het vermogen komt van een 13,5 kW lithium-polymeer batterijpakket met een aangepaste, permanent magnetische AC-motor en 576 cellen. Dit systeem wordt aangestuurd door een Cascadia Motion BM150 DZR-controller.

Het stalen buizenchassis van de fiets is ontworpen door het Nederlandse bedrijf Baker Frambo en heeft een gekruist knopontwerp dat is uitgerust met een gewone dubbelzijdige achterbrug. De taken van de voorwielophanging worden afgehandeld door de voorvork ondersteboven van Xerox Carbon Racing, die is voorzien van een cartridgehlins-patroonsysteem met keramisch versterkte koolstofstencils. Een Öhlins TTX GP voert monoshockwerk opnieuw uit. Speciale HL-prestaties monoblock remklauwen regelen de binders op de Marseini aluminium voorkant en PVM magnesium achterranden. Het totale gewicht zou 485 pond zijn.

De hele set is goed bedekt met een koolstofvezeltentoonstelling (van een Sutter MMX500 tweetaktscheermes) en een gedurfde, smaakvolle grafische behandeling. Fysiek werk doet geweldig werk om de elektromotor te bedekken, wat de Delta-X zijn echte superbike-vibe geeft. Van de hoge kwaliteit foto en zeer close video die werd vrijgegeven, is het gemakkelijk te zien hoeveel aandacht Delta-X heeft besteed aan de details. Dit is een strakke, strakke racefiets.

READ  Nederlandse octrooiveteraan Bart van Wessenbeek treedt toe tot IPS 'IP Future' Global Advisory Board

Hoewel het erop lijkt dat het door studenten geleide prototype in de werkelijke leiding nog niet is getest, zegt het team het volgende: snelheden van 300 km/u, 0-100 km/u in drie seconden en 0-200 seconden in de negende . De Electric Superbike Twentieth heeft plannen om met zijn nieuwe superbike deel te nemen aan evenementen die zijn toegestaan ​​door de Electric Road Racing Association.

De Delta-XE ging voor het eerst naar de beurs in de vroege Nederlandse uitvindingsdagen, twee dagen na de publieke online lancering. De volgende stap is om op de prototypebaan te gaan voor pre-testen om deel te nemen aan de elektrische motorfietscompetitie. MotoGP-rondetijd is misschien een verheven doel, maar deze studenten verdienen een A+ voor uitvoering.