september 26, 2021

De Nieuwe Loosduinse Krant

Wij zijn de toonaangevende aanbieder van kwalitatief Nederlands nieuws in het Engels voor een internationaal publiek.

Nederlands chocolademerk dat luchthavens gebruikt om moderne slavernij onder de aandacht te brengen

Tony’s Cocolonli verhoogt al een aantal jaren zijn belangrijkste verkoop van onschuldchocolade in de Verenigde Staten – en ondanks dat het een door epidemieën geteisterde reisstad is, wint het extra momentum door ook luchthavens te openen.

Nu test het Nederlandse merk een complete winkel op Amsterdam Schiphol Airport 2020 Het werd 2020 De drukste internationale luchthaven van Europa Door Londen Heathrow in te halen. Shipol verwerkte vorig jaar 20,9 miljoen passagiers, een stijging ten opzichte van het pre-Kovit-19-niveau van 70 miljoen passagiers, maar zal naar verwachting tegen het einde van dit jaar 65% van het verkeer in 2019 bereiken.

Evan van Goeten, Tony’s Sokolonili’s Export and Duty Retail Manager, vertelde Forbes.com: “We bouwen momenteel geen nieuwe unit, maar we hebben hoge ambities, dus we kunnen in de toekomst meer afzonderlijke winkels over de hele wereld verwachten.” of meer luchthavens in het hele land.

Als het merk zijn missie serieus neemt om sociale impact voor winst te stellen en chocolade 100% slaafvrij te maken, is het vanuit visueel oogpunt logisch om luchthavenuitbreiding en holistische posities in te nemen. Het bedrijf werd in 2005 opgericht door drie journalisten van een Nederlandse televisieshow Waarde Inspectie Service Nadat ze ontdekken hoe enkele grote chocoladefabrikanten cacao kopen van plantages met behulp van illegale kinderarbeid en moderne slavernij.

Donas heeft sindsdien directe, langdurige relaties opgebouwd met cacaoboeren in Ghana en Ivoorkust en is in snel tempo marktleider geworden in het sociaal bewuste Nederland. Het merk is wereldwijd gegaan en de verkoop in de VS en het VK is bijzonder sterk Tijdens infectiesheeft hun groei respectievelijk verdubbeld en verdrievoudigd – het VK is in twee jaar winstgevend geweest.

In de 12 maanden tot september 2020 bereikte Tony’s verkoop in de VS $ 10 miljoen en het VK $ 8,7 miljoen, meer dan de EU $ 5,8 miljoen. De leidende markt van Nederland loopt voorop met $ 63,5 miljoen. De totale bedrijfsomzet steeg met 27% tot $ 88,4 miljoen van $ 69,6 miljoen, terwijl de winst $ 261.300 bedroeg.

Luchthavens – een handig reclamebord

Naarmate het aantal passagiers begint te stijgen, zal het belastingvrije kanaal en het luchthavenkanaal een andere markt worden die snel groeit. Op Schiphol was Tony’s Choclonelli’s plek voorheen bezet door meerdere merken chocolaterie, maar het was te mooi om die kans te laten liggen.

Het creëren van het eerste vlaggenschip van de luchthaven op de thuisverdieping was logisch voor zowel het perspectief van het merk als de winkelexploitant Shipole Airport Retail, een joint venture tussen Zebra. Heinman en de eigenaar van de gateway waren de Royal Shipole Group. “Toen we de kans kregen om van een winkel met meerdere merken een enkele Tony-ervaring te maken, hebben we niet geaarzeld”, vertelde SAR-directeur Simon Asmus me. “Ondersteun enerzijds Tony’s werk en anderzijds onze klanten.”

De luchthavenwinkel van 540 vierkante meter heeft een groot LED-scherm en digitale displays die handig zijn voor passagiers om promotionele berichten te ontvangen. Het verzenden van berichten van B-Corp met Farate-certificaten omvat ‘Als je het eenmaal weet, kun je het niet weten’, ‘Zet jezelf in elkaar’, ‘Gelijk verdeeld als de cacao-industrie’.

Binnen wachten opvallende, kleurrijke producten in verschillende maten en smaken, van zware chocoladerepen tot speciale cadeauartikelen en exclusieve lijnen die alleen beschikbaar zijn op het reiskanaal. Het duurste product voor Tony’s blikken doos is 50 15,50, waar drie repen met de meest populaire smaken in zitten. Een toegankelijke prijsstelling is een andere manier om extra spoor toe te voegen en zo meer bewustzijn te creëren voor schommelingen in de cacaoketen.

“Via de winkel kunnen we een platform creëren om ons verhaal te vertellen, meer fans te winnen en de industrie samen te brengen. Een grotere zichtbaarheid op luchthavens, vooral in Amsterdam, versterkt onze merkopbouw enorm in landen waar we net zijn begonnen of in Dubai, Nieuw-Zeeland, Australië, Zuid-Afrika en Japan”, aldus Van Goeten.

Het benadrukken van wereldwijde onevenwichtigheden in de verkoop- en distributieketen en het leiden van een agenda voor verandering in de chocolade-industrie. Het bedrijf heeft dit jaar grote groeidoelstellingen met omzetdoelstellingen van 30% tot 35%, voornamelijk gedreven door de gecombineerde regio van de VS, het VK en Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.

De verkopen van Tony’s zijn echter gericht op een matige nettowinst na de belasting van “ten minste 1,5%”, lager dan de huidige 0,3%, het doel onder de dubbele cijfers van de grootste concurrenten zoals Hershey.
HSY
En Montreux International
MDLZ
. Dit is een ander aspect van het bedrijfsmodel waar klanten dol op kunnen zijn voor het merk als het niet nodig is door zijn investeerders.

READ  Voetbal-Nederlandse aanvoerder Vijnaltham bevordert warme zege