september 28, 2021

De Nieuwe Loosduinse Krant

Wij zijn de toonaangevende aanbieder van kwalitatief Nederlands nieuws in het Engels voor een internationaal publiek.

Fooi delen verhoogt het salaris van Nederlanders in Hyde Park

Werknemers van Red Feather Lord Dutch, een ‘supermarkt’ in Chennai-Hyde Park, verdienen tot 33 dollar per uur, met een nieuw dippooling-systeem dat alle fooien gelijkmatig verdeelt onder het personeel.

Dit is een zeer aantrekkelijke organisatie voor medewerkers die weer aan het werk zijn gegaan voor het Nederlandse bedrijf Jared Beckman, die aan het begin van de Govit-19-epidemie de horeca verliet.

“Zelfs onze vaatwasser voor barmannen, we doen allemaal hetzelfde, weet je?” aldus Beckmann. “We werken allemaal als een team. We verdienen allemaal een geweldig salaris. Het is een soort toekomst, denk ik.”

Ondanks de epidemie is dit een toekomst die de restaurantindustrie wereldwijd heeft doen stijgen. Beckman zei dat het laagste loon dat hij ontving na de hervatting $ 25 per uur was; Maximaal $ 33 per uur.
Andrew Mersman, de eigenaar van Nederland, zei dat hij de verandering pas had doorgevoerd nadat een gids het had aanbevolen en hoopte dat andere bedrijven hem zouden begeleiden.

“Ik bedoel, mijn hoop voor de toekomst is dat meer mensen niet alleen hun bedrijf zullen helpen bloeien, maar ook hun werknemers zullen helpen bloeien”, voegde hij er later aan toe: “Mensen gebruiken dit systeem om het leven van onze werknemers te verrijken terwijl ze leren, en ze vertel ons dat ze graag tijd met ons doorbrengen.

John Parker van de Ohio Restaurant Association erkent dat het tijd is voor restauranteigenaren om te proberen te zorgen voor creativiteit en zorg voor het personeel. Dit is niet alleen een morele eis – de epidemie heeft veel servers volledig uit de restaurantindustrie verdreven.

READ  Match meerdere huizen op elke eigenschap

Net als Jared Beckman zijn ze terughoudend om terug te keren, tenzij de werkplek waarop ze wachten meer ondersteunend, respectvol en winstgevender is dan wat ze hebben achtergelaten.

“Alles is belangrijk vandaag, weet je,” zei Parker. “Als je personeelstekort hebt, moet je echt een groter pakket combineren. Je moet een betere cultuur creĆ«ren. Je moet echt om je personeel geven. Dat zien we van onze beste operators.”