juni 25, 2022

De Nieuwe Loosduinse Krant

Wij zijn de toonaangevende aanbieder van kwalitatief Nederlands nieuws in het Engels voor een internationaal publiek.

Dutch Sauce Startup Value ontvangt € 9,66 miljoen van Blue Octopus Ventures, Newon & anderen

Gebaseerd op Utrecht De waarde is blauw, een aanbieder van SaaS-oplossingen in de digitale transformatiemarkt, maakte dinsdag bekend dat het 11 miljoen dollar (ongeveer 9,66 miljoen euro) heeft opgehaald in zijn Series B-rondefonds.

De ronde werd geleid door Octopus Ventures en Newen Partners. ABN AMRO nam ook deel aan de ronde door aanvullende ontwikkelingsfinanciering te verstrekken.

Maak kennis met de 🏆 20 EIT Digital Finalisten!

Ontdek hier de geweldige finalisten

Ontdek hier de geweldige finalisten Laat minder zien

Paul Davidson van Octopus Ventures zegt: “Bedrijven erkennen nu de voordelen van een nauwere integratie van de bedrijfsstrategie met de IT-strategie als een belangrijk onderdeel van het stimuleren van bedrijfswaarde. Omdat bedrijfsleiders een oplossing zoeken om verouderde infrastructuur- en technologielagen te beheren en bij te werken, is het vermogen van ValueBlue om samenwerkingsproblemen in de digitale architectuur en in verschillende sectoren te integreren niet zo belangrijk.

Kapitaalgebruik

Volgens het bedrijf zullen de opbrengsten van deze ronde ValueBlue’s uitbreiding in de VS, het VK en EMEA mogelijk maken, het personeel laten groeien en het hulpprogramma voor de organisatiestructuur (EA) dat het bestaande softwareplatform ondersteunt, verder verbeteren.

Wilko Visser, CEO van ValueBlue, vertelt Silicon Canals: “De nieuwe investering geeft aan dat we op de goede weg zijn en dit zal onze betrokkenheid bij onze klanten versterken. Bedrijven staan ​​al voor veel uitdagingen en dynamische transformatie kan een ontmoedigende taak zijn, maar ValueBlue is er om de overgang naar een digitaal systeem gemakkelijker, spannender en naadloos te maken.

In termen van expansie zijn de focusmarkten van ValueBlue Noord-Amerika en het VK.

In de Verenigde Staten breidt het bedrijf zijn New York and Field Group uit. In december heeft Brenda Cowie aangesteld als SVP verkoop- en strategische partners voor de Verenigde Staten, en heeft ze een aantal bedrijven aangenomen die momenteel aan het werven zijn. Het bedrijf heeft ook een locatie in Londen geopend en senior sales executives in dienst genomen.

“De teams in New York, Londen en Hong Kong zullen samenwerken met ons hoofdkantoor in Utrecht om onze aanwezigheid op de wereldmarkt te versterken en ons klantenbestand in deze strategische geografische gebieden uit te breiden”, zegt Wieser.

“Versnel innovatie en verandering op basis van data en inzichten”

Aangezien bedrijven met een Covid-19-epidemie hun overgang naar een digitale economie versnellen, is het nu van cruciaal belang voor bedrijven om strategieën voor digitale transformatie te implementeren om te overleven en welvaart.

In 2011 richtte Wilko Visser ValueBlue op als adviesbureau. Het bedrijf wil bedrijven helpen hun bedrijf te laten groeien door inzicht te geven in hun activiteiten, architectuur en gegevens.

ValueBlue ontwikkelde in 2014 BlueDolphin, een SaaS-samenwerkingsapp die het digitale landschap en de bedrijfsprocessen van bedrijven in kaart brengt. BlueDolphin integreert alle data over bedrijfsprocessen en het IT-landschap en vertaalt deze naar management- en ontwikkelinformatie met heldere visualisaties en rapportages.

Over ValueBlue’s bedrijfsmodel en inkomstengenererende stromen zegt Visser: “Onze belangrijkste inkomsten komen van de SaaS-site en we verkopen op basis van een gebruikersgebaseerd licentiemodel. Maar dat gezegd hebbende, bieden we nog steeds onze expertise op het gebied van advies en klantensucces aan BlueDolphin-klanten. De continue productinkomsten zijn nu echter goed voor 80 procent van onze totale jaaromzet. Onze totale verwachte omzet voor 2022 is $ 8,6 miljoen.

READ  Nederlands - ANP om enkele COVID-19-barrières opnieuw in te voeren naarmate het aantal gevallen toeneemt

Het verhaal van Value Blue

Wilko Visser: “De naam ValueBlue is geïnspireerd op het boek ‘Blue Ocean Strategy’ van Renée Mauborgne en W. Chan Kim. Innovatie in een bestaand veld moet heel verfrissend zijn, het creëert een heel nieuw veld: een ‘Blue Ocean’. In een blauwe oceaan moeten de spelregels nog worden ontwikkeld en elke dag is een sprong in het diepe. In 2014 werd het Blue Ocean-product geboren dat ons eigen land breekt – we noemen het Blue Dolphin.

BlueDolhin is gelanceerd op basis van academische concepten op het gebied van organisatiestructuur, business process management en datamanagement. In de loop der jaren is het bedrijf van adviesbureau naar productbedrijf gegaan en heeft het de eerste 100 klanten die de software gebruiken beschermd.

In juni 2019 heeft het 2 miljoen opgehaald van Newyan in een zaadronde om zijn groei- en marketingpotentieel uit te breiden en kantoren in New York te openen. Ook in 2019 was het platform te zien in het Gardner Magic Quadrant for Enterprise Architecture Tools.

Het bedrijf zegt dat het aantal klanten is gestegen van 50 in 2018 in de afgelopen twee jaar tot bijna 200 vandaag. Het bedrijf kon collectieve overeenkomsten sluiten met wereldwijde klanten zoals Wyndham Hotels & Resorts, Wakefern Food Corp, AS Watson en Randstad. Met een dergelijke groei eindigde ValueBlue 2021 met een waargenomen ARR van $ 4,7 miljoen. In 2022 zal het naar verwachting de ARR van $ 7 miljoen sluiten.

De CEO van MEWS is zijn welvarende SaaS voor hotels

Hoe de samenwerking met Salesforce hem hielp slagen!

Hoe de samenwerking met Salesforce hem hielp slagen! Laat minder zien
READ  Nederlanders leggen beslag op 8.000 gereserveerde airco's