april 19, 2024

De Nieuwe Loosduinse Krant

Wij zijn de toonaangevende aanbieder van kwalitatief Nederlands nieuws in het Engels voor een internationaal publiek.

Dutch Bros Coffee verontschuldigt zich bij dove klant die ‘moeilijkste klant ooit’ werd genoemd

Dutch Bros Coffee biedt excuses aan aan dove klant die bij ontvangst ‘moeilijkste klant ooit’ werd genoemd nadat ze moeite had om een ​​drankje te bestellen

  • Ashley Vallejo, 34, die doof is, zei dat het ontvangstbewijs dat ze kreeg van een Dutch Bros Coffee-franchise haar de ‘moeilijkste klant’ ooit noemde
  • Vallejo zei dat het haar eerste bezoek aan een Nederlandse Bros was, ze beschreef het als ‘onhandig’
  • De moeder van drie zei dat ze niet wil dat de medewerker van de coffeeshop wordt aangevallen, ze zegt dat ze de video heeft gepost om
  • Vallejo was eerder in het nieuws toen ze publiekelijk sprak over bespot worden bij McDonald’s drive-thru
  • Aan het einde van haar meest recente video zei Vallejo: ‘God, je hebt geen idee hoe het is om doof te zijn. Heb geduld ‘

Een dove vrouw berispte Dutch Bros Coffee nadat ze zei dat haar kassabon haar ‘de moeilijkste klant ooit’ noemde nadat ze moeite had om haar drankje te bestellen.

Ashley Vallejo, 34, onthulde dat ze deze week een bezoek bracht aan haar lokale koffieketen in Waco, Texas, waar ze hun interactie beschreef als ‘een beetje ongemakkelijk’.

READ  TERUGHALEN: Nederlandse rode aardappelen met Dijon-mosterdsaus teruggeroepen vanwege niet-aangegeven allergenen

In een TikTok-video onthulde ze de veelvoorkomende problemen van bestellen in cafés en restaurants als iemand met een handicap, en zei dat servers haar bestelling vaak verkeerd kregen.

Vallejo zei: ‘Ik kan liplezen, ik kan een beetje praten, maar mijn stem is niet perfect.

‘(Mensen met een handicap) zijn zoals jij. We proberen eten te bestellen, en dat soort dingen, net als iedereen. Straf ons niet. Hebt u alstublieft veel geduld met ons.’

Ze zei dat ze na haar ‘ongemakkelijke’ bestelervaring haar koffie ging halen en tot haar ontzetting ontdekte dat de server haar op haar ontvangstbewijs ‘de moeilijkste klant ooit’ had genoemd.

Vallejo zei dat het incident plaatsvond tijdens haar eerste bezoek aan Dutch Bros Coffee

Vallejo zei dat het incident plaatsvond tijdens haar eerste bezoek aan Dutch Bros Coffee

‘God, je hebt geen idee hoe het is om doof te zijn,’ zei Vallejo in haar video en werd emotioneel.

‘Heb geduld.’

Op haar Facebook-pagina zei Vallejo dat ondanks het benadrukken van het incident, ze de werknemer niet wilde aanvallen en dat het doel van de video was om ‘het bewustzijn te verspreiden om de werknemer op te leiden en uw training voor DA-bewustzijn te upgraden’.

Dutch Bros Coffee heeft inmiddels excuses aangeboden voor het incident.

In een verklaring noemden ze het incident ‘zeer teleurstellend, onaanvaardbaar en tegen alles waar Dutch Bros voor staat’.

Het bedrijf zei dat ze het probleem intern hebben aangepakt.

Ze vervolgden: ‘We hopen dat we met haar en de dovengemeenschap kunnen samenwerken om ervoor te zorgen dat we altijd een uitstekende ervaring bieden en voldoen aan de buitengewoon hoge lat die we onszelf hebben opgelegd.’

READ  Nederlandse cricketcoach Ryan Campbell ontslagen uit ziekenhuis na herstel van hartstilstand

Er zijn 538 Dutch Bros Coffee-verkooppunten in de Verenigde Staten in 12 staten.

Volgens haar Facebook-pagina heeft Vallejo drie kinderen en exploiteert ze twee bedrijven, een schoonmaakdienst en een kinderkledingboetiek.

Ze woont in Riesel, nog geen 20 mijl buiten Waco.

In oktober 2021 vertelde Vallejo KWTX dat ze een moeilijke ervaring had gehad bij een drive-thru van McDonald’s.

Vallejo zei dat toen ze de persoon bij het raam een ​​briefje aanbood, dit werd afgewezen. Ze zei dat de manager erbij moest komen voordat ze haar bestelling kreeg.

Ze zei: ‘Ik keek naar hem en probeerde een paar keer uit te leggen wat er aan de hand was en nogmaals, hij weigerde ons te helpen en vertelde ons dat we door moesten gaan, wat niet eerlijk en niet goed was ‘

Vallejo vervolgde: ‘Toen bespotten ze ons omdat we doof waren en lachten ze ons uit. Ik probeerde hen uit te leggen dat ik doof was en dat we niet konden horen, en toen deden ze alsof ze ons niet konden horen en maakten gebaren naar hun oor terug naar ons en bespotten ons op een bepaalde manier.’

Ze besloot door te zeggen: ‘Ik denk dat er betere training wordt gegeven aan de drive-thru en anderen in de klantenservice. Dat zou mijn doel zijn.’

De eigenaar van de McDonald’s, Bob Frazier, vertelde de KTWX: ‘Bij mijn McDonald’s werken we hard om een ​​inclusieve omgeving te bouwen waar iedereen zich welkom voelt. We onderzoeken dit incident om te zien of er wijzigingen zijn die we kunnen aanbrengen om onze klanten beter van dienst te zijn.;

Advertentie