september 28, 2021

De Nieuwe Loosduinse Krant

Wij zijn de toonaangevende aanbieder van kwalitatief Nederlands nieuws in het Engels voor een internationaal publiek.

Waarom F1-coureurs bitlane-verkeersopstoppingen mochten veroorzaken in het Nederlandse GB

Nederlandse huisarts

Niet in staat om te passeren, leidde dit soms tot frustratie bij de achterblijvers.

Soms slagen coureurs er niet in om hun laatste ronde in te gaan of kunnen ze hun banden niet meebrengen zoals gepland.

Het creëren van hiaten is de laatste tijd een regelmatig terugkerend probleem geworden en chauffeurs worden vaak beboet voor wat zij beschouwen als hinderlijk voor concurrenten.

Sebastian Vettel van Aston Martin kwalificeerde zich als 17e op Zandvoort nadat hij in Q1 werd geblokkeerd door verkeer.

Nikita Masebin, Haas VF-21, Sebastian Vettel, Aston Martin AMR21

Nikita Masebin, Haas VF-21, Sebastian Vettel, Aston Martin AMR21

Foto: Eric Junius

“Het gebeurt vaak”, vertelde Aston Group-voorzitter Otmar Szafnauer aan Autosport. “Dan wordt de man die iemand snel in de schoot stopt meestal gestraft.

“Maar het zou die vent niet moeten zijn, het komt allemaal door de trein. De FIA ​​moet ernaar kijken en degenen straffen die het proces zijn begonnen.

“Als je Pitlane eenmaal hebt verlaten, kun je het niet meer stoppen.

Masi heeft de klok rond gebeld om ruimte te creëren. In Azerbeidzjan kregen de coureurs de opdracht zich ruim voor het einde van de ronde terug te trekken, niet bij de snelle dutjes die naar het start-/eindgebied leidden.

In de krappe Zandvoortse ronde vroeg hij de coureurs om even te pauzeren voordat hij de baan op ging.

“Sommige teams spraken hierover met mij”, legde de Australiër uit. “En vanwege de aard van de rotonde heb ik gezegd dat ze op dit punt op de afrit van de pit hun gaten willen maken.

READ  Het afsnijden van F1 werd bekritiseerd omdat het een milieubedreiging was voor de Nederlandse GP

“Ik denk dat iedereen het accepteerde. Ze doen allemaal hetzelfde. Dus helemaal vanwege de aard van het stadion. Ik denk dat ze die boodschap allemaal goed begrepen hebben.”

Lees verder:

De locatie van de volgende F1 in Monza is de afgelopen jaren controversieel geweest, waarbij coureurs zich terugtrokken en probeerden te slepen.

De leiders in 2019 waren erg traag, waarbij de meeste Q3-concurrenten de finale niet haalden, en vorig jaar werden coureurs gewaarschuwd om onnodig langzaam rijden te vermijden.

“Volledig verschillende situaties en we zullen Monza individueel afhandelen”, zei Masi. “Bovendien is dit natuurlijk een sprintkwalificatie-evenement volgend weekend.

“Zo ziet het eruit, Monza. Daarna zullen we elk van de evenementen bekijken in termen van baankenmerken.”

Masi verduidelijkte ook waarom de Q2 niet opnieuw werd gestart op Zandvoort nadat de crash van Nicholas Latifi de rode vlag had veroorzaakt met 1m38s op de klok – genoeg tijd voor in ieder geval een paar coureurs om de laatste plooi te behalen.

“Ik denk dat je de spijker op de kop slaat, slechts een paar,” zei Masi. “Zoals we altijd zien, als iedereen in staat is om aan die sessie deel te nemen, begin dan niet opnieuw aan de kwalificatiesessie. De pit zal naar buiten komen en beginnen aan hun vliegende ronde.

“Vanuit het oogpunt van een spelbalans, als we niet altijd een deel van de kwalificatie opnieuw kunnen beginnen en iedereen kan er niet uit, kom er dan naar toe en begin aan hun vliegende ronde.

In sommige rondes is het twee minuten, twee en een halve minuut. Je moet voor elke ronde evalueren wat het is.

READ  Shell in beroep tegen uitspraak Nederlandse rechter over emissiereducties

“Maar kijk naar het beste voorbeeld van mensen die traag zijn op de weg van de pitstraat en dat soort dingen, iedereen probeert gaten te creëren – er is geen manier voor iedereen om een ​​vliegende ronde te starten.”