oktober 5, 2022

De Nieuwe Loosduinse Krant

Wij zijn de toonaangevende aanbieder van kwalitatief Nederlands nieuws in het Engels voor een internationaal publiek.

Nederlandse fashion tech startup Lalaland krijgt 2,1 miljoen euro boost voor uitbreiding

Lalaland is in 2019 opgericht door Michael Musandu en Ugnius Rimša en maakt gebruik van kunstmatige intelligentie om modebedrijven in staat te stellen hyperrealistische lichaamsinclusieve avatars te genereren van elk lichaamstype, elke grootte en huidskleur.

Lalaland speelt in op die markt met een kosteneffectieve tool voor het genereren van modellen die tijdrovende en dure fotoshoots vervangt. Met hun zelfbedieningsplatform kan iedereen met groot gemak hoogwaardige fotoshoots recreëren. Verder kunnen modellen worden aangepast aan klantprofielen of aangepast aan specifieke lichaamstypes, waardoor hyperpersonalisatie mogelijk is. Dit helpt de verkoop te stimuleren, retourpercentages en kosten te verlagen, conversie te verhogen, verspilling te verminderen en draagt ​​bij aan een meer inclusieve winkel- en merkervaring.

De financieringsronde werd geleid door Orange Wings, Unknown Group en investeerders, waaronder voormalig Nike General Manager Bart de Wilde, Google’s Amhar Ford en Thorsten Koch, en Christina Caljé van Autheos. Het bedrijf zal zijn commerciële expansie voortzetten en een diverse groep talent aantrekken.

“Ons product is gericht op het oplossen van de problemen van consumenten die zich ondervertegenwoordigd voelen in termen van etniciteit, genderidentiteit en lichaamsvertegenwoordiging. We willen dus werken met mensen die zich met deze vraagstukken kunnen identificeren, om zo een positieve verandering in co-creatie mogelijk te maken”, zegt oprichter en CEO Michael Musandu.

Shawn Harris, oprichter en CEO van Orange Wings, voegde hieraan toe: “Dit is een unieke kans om retailers en merken te helpen echt positieve verandering in de mode-industrie te creëren en het rendement en uiteindelijk verspilling te verminderen.”

Angel-investeerder Bart de Wilde onderstreepte ook de urgentie van het bedrijf: “Ik sta centraal in dit probleem in sport, schoenen en kleding, dus ik kan niet genoeg benadrukken hoe waardevol dit voor onze branche zal zijn.”

READ  Zes op de tien Nederlandse huisartsen bereid abortuspil voor te schrijven

Onbekende CEO Hendrik Halbe reageerde op de oproep van het bedrijf en zei: “Dit is het juiste moment voor Lalaland om de industrie stormenderhand te veroveren, en met deze investering zijn we verheugd om hun internationale expansie te ondersteunen.”

Eerder dit jaar was Lalaland een van de prijswinnaars van Tommy Hilfiger’s Fashion Frontier Challenge, een speciaal wereldwijd programma dat is ontworpen om ideeën te vinden en te ondersteunen die leiden tot een meer inclusief modelandschap.

Gerelateerde bedrijven