Een glas wijn bij het diner, of een bier als je voetbal kijkt met de familie – Volgens een nieuwe campagne gelanceerd door de Alcohol Alliance AAN, is het geen geweldig idee. In plaats daarvan raadt de campagne ouders aan om niet te drinken in het bijzijn van hun kinderen, en waarschuwt dat het een slecht voorbeeld is voor jongeren.
“Ziet drinken, drinkt ook” waarschuwt bewustmakingscampagne voor alcohol
Zien drinken, doet drinkenof “Ziet drinken, doet drinken” is de slogan voor de nieuwste campagne van de alliantie, die eerder deze week van start ging en stelt dat kinderen die hun ouders alcohol zien drinken eerder geneigd zijn om dat gedrag zelf over te nemen.
“Kinderen die hun ouders zien drinken, denken over het algemeen positiever over alcohol dan kinderen die hun ouders niet zien drinken, ongeacht de hoeveelheid”, schrijft de Alcohol Alliance. “Hierdoor gaan deze kinderen op jongere leeftijd drinken en later meer.”
Alcoholgebruik onder tieners in Nederland
Op de website van de groep belichten ze de recente bevindingen van onderzoek van het Trimbos-instituut, waaruit bleek dat 26 procent van de middelbare scholieren 12 tot 16-jarigen hadden de afgelopen maand alcohol gedronken, waarbij meer dan 70 procent van deze tieners zei dat ze minstens vijf glazen per keer dronken.
Door op inschrijven te klikken, gaat u ermee akkoord dat we uw gegevens mogen verwerken in overeenstemming met ons privacybeleid. Voor meer informatie kunt u terecht op deze pagina.
More Stories
Nederlandse Royals geconfronteerd met protest tijdens Caribbean Tour, zoals Kate en William
Het in Nederland gevestigde PowerField trekt € 500 miljoen naar zich toe om energiesystemen te ontwikkelen en te beheren voor een duurzame wereld
Nederlandse chipfirma ASM investeert US $ 100 mln in S. Korea voor uitbreiding van faciliteiten