juni 25, 2022

De Nieuwe Loosduinse Krant

Wij zijn de toonaangevende aanbieder van kwalitatief Nederlands nieuws in het Engels voor een internationaal publiek.

Audio-entertainmentplatform Podimo maakt zich op voor oorlog, Nederlandse markttoetreding gepland voor 29 maart

Minder dan drie maanden na een succesvolle serie B-ronde van $ 78 miljoen, abonnementsservice voor audio-entertainment Podimo heeft aangekondigd op of rond 29 maart de Nederlandse markt te willen betreden.

En met bravoure en zwier.

Door op de Nederlandse markt te duiken, zal Podimo zijn collectie van Denemarken, Duitsland, Spanje, Noorwegen en Latijns-Amerika uitbreiden, en meldt dat het momenteel “in gesprek is met productiebedrijven en onafhankelijke producenten om de grootste nieuwe podcasts van Nederland te creëren om te lanceren exclusief op Podimo. ”

Ik ga het nu gewoon noemen: Podimo laadt de kanonnen en staat op het punt een meeslepend salvo te lanceren in de strijd om podcasttalent.

Het valt niet te ontkennen dat de honger van het publiek naar audio-inhoud enorm is. Joe Rogan of niet.

Ooit de dominante speler in het veld, heeft Apple (herinner je je de iPod nog? Kent u het apparaat dat verantwoordelijk is voor de podcast-naam?) zijn marktaandeel zien stijgen, en uit die gravures lijken uitdagers Spotify en Amazon te snacken aan de leeuwendeel. Dus hoe concurreert een bijna vier jaar oude startup uit Kopenhagen?

Door meer te bieden. Veel meer.

De startup produceert zijn eigen originele inhoud, zo’n 950+ titels, à la Netflix-stijl, en heeft ook samenwerkingsovereenkomsten gesloten met enkele van Europa’s grootste producenten en auteurs van inhoud, waaronder iHeartMedia en (eigendom van Amazon Music) Wonderlijktoonaangevend Duits audioplatform FYEO en Noorse bestseller misdaadschrijver Jo Nesbo.

Bovendien, met 93% van de podcast- en korte audioluisteraars die de voorkeur geven aan hun moedertaal, vertaalt Podimo internationale inhoud naar de moedertaal van de lokale markten, een formule die heeft geholpen de hits “Mord i Nord”, “The Missing” en “Swindled” te resoneren sterk in nieuwe markten.

READ  Nederlands museum zoekt familie Potters Bar oorlogsheld

Laten we er nu aan toevoegen dat de dienst ook onafhankelijke onderzoeksjournalistiek in Denemarken, Spanje en Duitsland heeft gefinancierd, en het is vrij eenvoudig in te zien waarom en hoe er veel vraag is naar het aanbod van Podimo.

“Audio wordt steeds populairder, nu 25% van de Nederlandse bevolking luistert naar podcasts en audioboeken – meer dan ooit tevoren”, aldus Podimo CEO en oprichter Morten Strunge. “Met audio kun je luisteren in je leven integreren terwijl je je de hele dag beweegt. We willen luisteraars verrassen en uitdagen, en het vooroordeel veranderen van wat je op een audioplatform vindt.”

Sprekend namens in ieder geval meer dan een paar inwoners van de laaglanden kan ik vol vertrouwen zeggen: “dank je wel.”