januari 30, 2023

De Nieuwe Loosduinse Krant

Wij zijn de toonaangevende aanbieder van kwalitatief Nederlands nieuws in het Engels voor een internationaal publiek.

Apple maakt grote verandering in betalingen over Nederlandse dating-apps na rechtszaken

De verhuizing komt nadat de iPhone-maker het doelwit was van rechtszaken.

Apple inc. zei dat het Nederlandse dating-apps die betalingsopties van derden gebruiken, een verlaagd tarief van 27% in rekening zal brengen, in de nasleep van een antitrust-uitspraak die voor het eerst externe betalingen binnen de App Store-apps opende. De stap komt nadat de iPhone-maker het doelwit is geworden van rechtszaken en antitrustonderzoeken over de hele wereld vanwege zijn weigering om app-ontwikkelaars klanten naar andere manieren van betalen te laten leiden. Apple rekent een commissie van maar liefst 30% op sommige app-abonnementen, hoewel het Amerikaanse bedrijf vorig jaar de kosten voor kleinere ontwikkelaars verlaagde.

In de Nederlandse zaak heeft de Autoriteit Consument & Markt (ACM) Apple een boete van 5 miljoen euro ($ 5,7 miljoen) opgelegd met de dreiging van verdere boetes van hetzelfde bedrag, tot een maximum van 50 miljoen euro, voor elke week dat de bedrijf verzuimde concurrerende betalingssystemen toe te staan ​​voor aanbieders van dating-apps. Appel zei Jan. 15 zou voldoen.

Hoewel de boete een fractie was van Apple’s jaarlijkse omzet van $ 365,8 miljard, was de beslissing een teken dat regelgevers hun besluit verhardden tegen de betalingsmethoden van het Amerikaanse bedrijf.

In lijn met het ACM-bevel, “zullen dating-apps die het recht hebben om te linken of een externe in-app-betalingsprovider te gebruiken, Apple een commissie betalen over transacties”, zei Apple online, en kondigde de verlaagde commissie aan die het in rekening zal brengen ” op de door de gebruiker betaalde prijs, na aftrek van belasting over de toegevoegde waarde.”

READ  Schiphol schrapt vluchten tijdens drukke zomer

Apple Music verkort tot een gratis proefperiode van een maand

(ANI): Apple Music biedt een gratis proefperiode van drie maanden aan voor nieuwe abonnees, maar de proefperiode is nu verkort.

Volgens MacRumors biedt Apple Music nu een kortere gratis proefperiode van een maand aan voor nieuwe abonnees in de Verenigde Staten, Canada, Australië, het Verenigd Koninkrijk, Japan en andere landen.

De prijzen van Apple Music blijven ongewijzigd, met een individueel abonnement dat na de proefperiode van één maand beschikbaar is voor USD 9,99 per maand in de Verenigde Staten.

Ter vergelijking: de rivaliserende muziekstreamingdienst Spotify biedt doorgaans een gratis proefperiode van één maand voor zijn Premium-laag, maar biedt momenteel een proefperiode van twee maanden aan als tijdelijke promotie in de Verenigde Staten en bepaalde andere landen. Spotify biedt ook een gratis proefperiode van drie maanden aan voor nieuwe klanten die zich aanmelden via PayPal.

Apple Music blijft een gratis proefperiode van zes maanden aanbieden aan klanten die in aanmerking komende AirPods-, Beats- of HomePod-modellen voor een beperkte tijd kopen.