april 26, 2024

De Nieuwe Loosduinse Krant

Wij zijn de toonaangevende aanbieder van kwalitatief Nederlands nieuws in het Engels voor een internationaal publiek.

Nederlandse uitbetalingsstarter Molly haalt nog eens $ 800 miljoen op tot $ 6,5 miljard – Tech Crunch

De oprichter is een payroll-startup die oorspronkelijk op zijn backend werd gebouwd toen hij bij zijn ouders woonde en opstartte, en een grote financieringsronde aankondigde die tegenwoordig een van de meest waardevolle startups in Europa is. Molly, Een in Amsterdam gevestigde startup die bedrijven een manier biedt om betalingen op sites, documenten en andere services te integreren via een API, haalt vandaag $ 665 miljoen ($ 800 miljoen) op in alle waarden. Bedrijf 4 5,4 miljard (0,5 6,5 miljard).

Blackstone-ontwikkeling (BXG), De groei van Blackstone leidde tot de handel in aandelen, investeringen EQT-ontwikkeling, Generaal Atlantic, HMI Kapitaal, Alkion hoofdstad, en DCV DCV Molly’s Breakout SCIn september vorig jaar, Eris b.

Molly heeft de afgelopen jaren een enorme groei doorgemaakt. Het bedrijf ligt momenteel op schema om in 2021 $ 2021 miljard (ongeveer $ 24 miljard) te betalen, een stijging van 100% ten opzichte van het voorgaande jaar waarin $ 10 miljard werd verwerkt. Het heeft momenteel 120.000 maandelijks actieve verkopers (tegenover 100.000 in 2020) en klanten zijn onder meer Delivery, UNICEF, Acer en Guess. Elke dag komen er 400 tot 500 nieuwe klanten bij.

Natuurlijk zag de epidemie een enorme verschuiving in de handel met allerlei soorten transacties – het kopen van goederen, betalen voor diensten, het manipuleren van uw bank en andere fondsen – die allemaal naar de digitale wereld gaan, en ook dat is uitgekomen voor Molly.

Maar ook dat is niet het hele verhaal: het zal dit jaar in hetzelfde tempo blijven groeien, ook al begint het meer tekenen te vertonen van het verplaatsen van de epidemie (nou ja, in ieder geval voor sommigen மாற்றம்), een verandering van betaling en online kopen (en daarvoor Molly’s rails gebruiken).

READ  Nederlandse consumenten zijn voorzichtig optimistisch

“Het enige dat je betrouwbaar kunt meten in betalingen, zijn de consumentenbestedingen. Vroeger was dat 10%, nu is het 15-20%”, zei hij. Shane Hubbash, Die in april van dit jaar de CEO van Molly’s overnam van oprichter Adrian Molly (toevallig is hij de oprichter van Message Bird; Molly’s bijnaam is Molly, vandaar de naam van het bedrijf).

In een interview legde Habach uit dat consumentenbestedingen en de daaropvolgende adresseerbare consumentenmarkten een maatstaf zijn die het beste beschrijft hoe een bedrijf als Molly kan groeien. Dus hoewel Molly sinds de heroprichting in 2004 grotendeels winstgevend is geweest, moet het project nu betalen voor de ontwikkeling van gas en het creëren van diensten die verband houden met de betaling om zijn productaanbod uit te breiden en verder uit te breiden naar meer geografische gebieden buiten zijn kern. De grootste markt van Europa wordt niet in het minst geholpen door zijn nieuwe, grote investeerders.

Dit zal leiden tot een diepere competitie met alle spelers. Dat wil zeggen, Molly is verre van het enige betalingsbedrijf op de markt, of het enige bedrijf dat de afgelopen tijd zakelijke groei heeft gezien. Maar het is groter en meer gefragmenteerd dan je denkt. Hapache, die tien jaar bij World Bay heeft gewerkt voordat hij bij Molly kwam, wijst erop dat de top tien spelers in betalingen 50% van de markt uitmaken, maar dat de andere 50% wordt gerund door ongeveer 5.000 spelers.

“JaJe zult echt verrast zijn, er zijn 5.000 bedrijven zoals Stripe. Ze staan ​​niet in de top tien’, zei hij. (JPMorgan, World Bay, Fiserve (eerste data), PayPal staan ​​in de top tien.). Het geeft het bedrijf in feite veel kansen om te groeien en te integreren, terwijl het onderstreept hoe groot de markt voor iedereen is.

READ  Biogas - Nederlandse brouwerij Grolsch gaat biomethaan produceren met HoSt-technologie

Stripe kwam een ​​paar keer ter sprake in ons gesprek, vooral als het ging over concurrentiebedreigingen – zoals Molly zijn basisprioriteit is om een ​​betalingsplatform te creëren (complex voor een bedrijf zonder kosten) dat door klanten kan worden geïntegreerd. Overal via een simpele API; Over schattingen gesproken (de lijn is nu $ 95 miljard waard); Als we het hebben over productsportboeken.

In alle gevallen is het belangrijkste voorbeeld dat het succes van de strip de markt voor Molly spreekt. “We zien een enorme kans in de zeer kleine populatie van MKB’s”, zei Habbach. “Vooral wanneer de meeste van onze klanten kijken naar onze kernmarkten van vandaag, zijn de financiële diensten waartoe ze toegang hebben zeer complex.” Het bedrijf richt zich op een aantal gebieden waar het denkt het beter te kunnen doen dan het nu doet en zijn betalingsactiviteiten te voltooien: werkkapitaal voor kleine bedrijven, kaartuitgifte en zakelijke kaartschema’s, kostenbeheer en zakelijk bankieren. (Alle onderdelen, moet ik opmerken, hebben daar ook stripe-producten geïntroduceerd.)

Molly, naarmate ze groeit, zal het interessant zijn om te zien hoe en wanneer ze meer vertrouwen krijgt om van snit te veranderen. Het is al jaren PayPal, maar het is Onlangs gerenoveerd Zijn tarieven. Hapache-tips die Moby nooit had Er zijn geen plannen om het te volgen.

Er is echter een gebied in acquisities waar Molly minder snel nieuw kapitaal zal investeren.

“Ik kwam van het ene bedrijf, het kocht de ladingen van andere bedrijven, en ik denk dat er plussen en minnen zijn,” zei Habbach. “Wat Molly betreft, zijn we een organisch project aan het ontwikkelen.” [Acquisitions are] Altijd een kans, [but] Ik zou zeggen dat het geen stelling is van wat we met investeerders hebben afgesproken, maar van de meeste dingen die we willen doen. Ik denk dat we op dit moment vooral gefocust zijn op het aannemen van het beste talent dat we kunnen, en eigenlijk onze zakelijke product- en technische teams blokkeren. We hebben nog veel te doen door te investeren in het opbouwen van ons eigen bedrijf, het opleiden van onze eigen mensen en het bedienen van onze klanten. ”

READ  Dutch Bros in Lubbock werkt samen met klanten om CASA of the South Plains te ondersteunen KLBK | KAMC

Het bedrijf is in feite niet echt gegroeid door een verkoopteam of grote marketinginvesteringen, maar vooral door mond-tot-mondreclame tot nu toe, een reden om Blackstone aan te boren.

“Een van de dingen die ons het meest fascineerden aan Blackstone waren de honderden mensen die dagelijks bij Molly tekenden, van wie 90-95% geen directe band met Molly had”, zegt Paul Morrissey, hoofd van Blackstone’s Investment in Europe. “Ze vinden Molly, houden van het product, gaan, en het gaat terug naar de eenheidseconomie van het bedrijf… die spreekt over hun concurrentiepositie in de markt.”

Dit is deels te wijten aan het feit dat het bedrijf in de komende negen maanden een team van 480 mensen onder de 800 zal binnenhalen en een grote wervingsinspanning zal starten.