juni 25, 2022

De Nieuwe Loosduinse Krant

Wij zijn de toonaangevende aanbieder van kwalitatief Nederlands nieuws in het Engels voor een internationaal publiek.

Betrapt worden voor te hard rijden zou een genoegen zijn als deze oldtimer patrouillewagen je achterna zat


De aanblik van een politieauto die snel oprijst in onze achteruitkijkspiegel is genoeg om de meesten van ons een beetje misselijk te maken. Maar we kunnen het niet helpen te denken dat gepakt worden voor het overtreden van de snelheidslimiet niet zo erg zou zijn als het betekende dat we de kans hadden om dichtbij een Nederlandse snelwegpatrouille Porsche 911 te komen.

Deze SC Targa uit 1980 is een echte patrouillewagen die wordt gebruikt door de Nederlandse Rijkspolitie en is nog steeds uitgedost met de graphics en politiespecifieke uitrusting die aanwezig zou zijn geweest toen hij begin jaren tachtig in dienst was.

Volgens de vermelding op de Auto’s verzamelen veilingsite, waar deze auto momenteel voor het grijpen ligt, bevatte de Rijkspolitie snelwegpatrouille-specificatie extra rijlichten, sirenes, een blauw licht op de Targa-bar, een verlicht ‘STOP’-bord aan de achterkant en een naar achteren gerichte megafoon / luidspreker gemonteerd op de spoilervrije motorklep.

Er is ook originele radioapparatuur uit de jaren 80, evenals een houten accessoiredoos met extra items die van pas kunnen komen bij onverlaten op snelwegen in Nederland als je eenmaal de kracht van de 3,0-liter flat-six van de SC en zijn 150 mph (240 km / h) topsnelheid om ze binnen te halen.

Gerelateerd: Porsche’s eenmalige GT3-aangedreven 911 Classic Club Coupe is de ultieme 996 Factory Restomod

SC stond voor “Super Carrera” en was het embleem dat werd gedragen door elke niet-Turbo 911 die tussen 1978 en 1984 werd gebouwd voordat Porsche terugkeerde naar de Carrera-naam die het sindsdien heeft gebruikt. De 185 pk (188 pk) motor zou een vervangingseenheid van dezelfde soort zijn, en de handgeschakelde vijfversnellingsbak lijkt een fabrieksrevisie te hebben ondergaan.

READ  4-jarige Nederlandse jongen laat auto van moeder tollen, crasht tegen geparkeerde auto's

In feite heeft de hele auto de afgelopen jaren wat liefde gekregen, maar terwijl de voorkant van de auto opnieuw werd gespoten in het juiste Grand Prix White, is het verrassend om te horen dat de carrosserie aan de achterkant en een groot deel van de interieurbekleding origineel is .

Er is geen enkel historisch bestand dat de diensttijd van deze auto documenteert, maar het zou nog steeds een leuk alternatief zijn voor een mooie, maar nauwelijks zeldzame, luchtgekoelde klassieke 911 met standaardspecificaties. deze serieus coole coupé, en zijn bereid om het uit Duitsland te verzenden, ontvang uw biedingen voor woensdag 30th.

meer foto’s …