January 19, 2021

Marktaandeel plug-in voertuigen van 72% in Nederland!

Auto’s

geplaatst op 9 januari 2021 |
Gepresenteerd door Jose Pontes

9 januari 2021 Uitgegeven door Jose Pontes


Volkswagen ID3 schittert in recordmaand (aandeel 72%!)

Er waren in december 30.860 plug-ins in Nederland, een stijging van 34% ten opzichte van het vorige record, dat vorig jaar in dezelfde maand werd gevestigd, waarmee het 4-jarige record werd verbroken.

Dit prachtige resultaat a Net als Noorwegen Vorige maand bracht 72% van het marktaandeel van plug-ins (69% BEV) het aandeel van plug-ins in 2020 op 25% (21% BEV), 15% in 2019 en meer dan 6% in 2018. Deze voorraad krijgt een andere dimensie als we ons realiseren dat BEV’s tegen 2020 82% van de records vertegenwoordigen en 96% (!) Alleen al in december.

Natuurlijk is de hoge belasting van BEV’s in 2021 de belangrijkste reden voor deze piek in december, maar na de aanstaande verkoopkater in Q1, kan men verwachten dat deze gebruikte markt de zaken rond Q2 / Q3 weer oppakt, en natuurlijk weer een geweldige beslissing die eindigt met 2021 aandeel 30 Trekt boven de% -score uit.

Als we naar de bestsellers van vorige maand kijken en de resultaten vergelijken met de piek van afgelopen december, zien we nu een meer democratische rangschikking. In december 2019 meer dan de helft van de Tesla Model 3-opnames. De winnaar van vorige maand, de VW ID3, was goed voor slechts 20% van alle plug-in-distributies, met slechts 4 modellen die in december vorig jaar de viercijferige markering bereikten (Tesla Model 3, Audi e-Tron, Nissan Leaf en Renault Zo), dit keer waren er 7 modellen. Een ander teken van een volwassen wordende markt is dat de keuze zich sneller uitbreidt dan de markt, wat leidt tot lagere voorraden van toonaangevende modellen en een beter evenwicht tussen de spelers op de markt.

Als we naar de bestsellers van vorige maand kijken, moet eerst worden onthuld dat de records van december niet erg representatief zijn voor de marktdynamiek. Ze hebben vooral meer te maken met de mogelijkheden van OEM’s om eenheden in deze markt toe te wijzen.

READ  30% plug-in marktaandeel voor voertuigen in Nederland!

We moeten echter opmerken dat Volkswagen zijn Tesla High Wave-versie had en niet alleen de bestseller-titel won met de ID3 in december, maar ook alle beschikbare ID4-eenheden op deze markt duwde. De Audi e-tron eindigde de maand op # 5, waardoor de nieuwe compacte cross-over meer dan enig ander model van de Duitse joint venture op de 4e maand eindigde. Dat betekent dat er 3 Volkswagen-groepsmodellen in de top 5 stonden.

Een andere verrassende prestatie was de Hyundai Kona EV, die afgelopen maand op 2 eindigde en 4.441 eenheden registreerde, waardoor de Tesla Model 3 teruggebracht werd tot # 3. Hyundai’s elektrische auto Het product lijkt eindelijk ruimte te hebben gevonden om pieken in de vraag op te vangen.

Buiten de top 5 had Volvo twee goed nieuws. De nieuwe XC40 EV heeft # 6 bereikt, met 1.765 eenheden in zijn derde maand op de markt, terwijl wij # 7 hebben Eerlijke Volvo Polarstar 2, Sino-Zweden record sloeg 1.468 ballen.

Vorige maand was het waar dat alle 7 best verkochte modellen in de totale markt BEV waren. Hoe lang duurt het voordat de jaarlijkse ranglijst er zo uitziet?

Andere modellen die sterke resultaten laten zien, zijn de # 9 Fiat 500E, met 486 leveringen in de eerste volledige verkoopmaand, waarbij zowel de Peugeot 208 als de broers en zussen van 2008 recordresultaten behaalden in december, waarbij ze 458 ballen over de crossover sloegen en 479 die laag reden.

Een verrassend resultaat # 14383 records van Chinese Aiways U5. SEAT e-Mii EV (349 eenheden) en டா koda Citico EV (302 eenheden) blijven de leveringen verhogen, en de # 19 Mini Cooper EV behaalde ook een recordresultaat in stedelijke EV’s, buiten het bereik van andere varianten. Blijkt niet zo belangrijk.

Aan de PHEV-kant hebben we niet eens een model om op te noemen, want het best verkochte model is de nieuwe Renault Captur PHEV (289 stuks, een nieuw record), die op de onderste 20e plaats stond. Deze ranglijst illustreert de focus van de autofabrikant op het leveren van BEV’s tegen het einde van het jaar en het feit dat sommige OEM’s – namelijk Volvo – al in december aan de EU-CO2-regels hebben voldaan. Ze besloten het een maand extra te houden en besloten om ze begin 2021 te stabiliseren, zodat ze de uitgangspunten voor de 2021-naleving al konden verslaan.

READ  Penticton Speed ​​Skater in Nederland voor het WK - Kelovna Capital News

Buiten de top 20 moeten we de eindeloze langzame curve van de Mercedes EQC noemen, de middelgrote SUV die in december een recordaantal van 239 eenheden leverde. EQC zou een andere kanshebber kunnen zijn voor de top 20 in 2021.

Kijkend naar de ranglijst van 2020 schoof Kia Niro EV, de leider tot november, binnen een maand op naar de eerste naar de vierde plaats. De Nero EV overtrof de Volkswagen ID3, die in 2021 de Best Seller Award won, maar ook de zilveren medaille-winnende Tesla Model 3. Kia’s neef, de Hyundai Kona EV, nam de bronzen medaille uit handen.

Andere modellen die in december de ladder beklommen waren de Audi E-Tron, die 6 plaatsen steeg naar de 5e, terwijl de Polarstar 2 # 5 naar # 7 sprong, maar maandelijkse klimmers waren de Volvo XC40 EV en Volkswagen ID4, die nergens heen gingen. Top 10 (vooral in het geval van Duitse EV). Afgewerkt op Volvo EV # 9, afgewerkt op de nieuwe Volkswagen EV # 10.

In de tweede helft van de tafel steeg de Peugeot 208 EV drie plaatsen naar # 15. Kijkend naar 2020 tot 20 zien we nog een interessante trend: er staan ​​maar 2 plug-in hybride modellen in de tabel, die beide afkomstig zijn uit de Volvo-positie.

Op de ranglijst van fabrikanten is Volkswagen (18% hoger, 4 procentpunt hoger) de best verkochte autofabrikant, gevolgd door Tesla (10% hoger, 1 procentpunt hoger) en Volvo (10% hoger, 1 punt hoger).


Waardeer de originaliteit van Klein Technica? Overweeg om een ​​Clean Technica-lid, supporter of ambassadeur te worden – of een gastheer Patrian.

Meld u gratis aan Dagelijkse nieuwsbrief Of Wekelijkse nieuwsbrief Een verhaal mag nooit worden gemist.

Heb jij een tip voor CleanTechnica, wil je adverteren of wil je een gast aanbevelen voor onze CleanTech Talk podcast? Neem hier contact met ons op.


Tesla’s verkopen in 2012 en 2021


Trefwoorden: Ives U5, Audi, Audi E-Tron, Audi E-Tron Quattro, BMW, BMW 330E, BMW 530E, BMW I3, BMW I8, Daimler, Europa, EV Verkoop, EV , GM, Hyundai, Hyundai Ionic, Hyundai Ionic Electric, Hyundai Ionic PHEV, Hyundai Kona EV, Jaguar, Jaguar i-Base, Kia Niro, Kia Niro EV, Kia Soul E .V, Mazda, Mazda MX-30, Mercedes C3 Mercedes EQC, Mercedes GLC 350E, Mini, Mini Cooper, Mini Cooper E, Mini Cooper SE, Mini Cantman, Mini Cantman PH .EV, Mini EV, Mitsubishi, Mitsubishi Outlander PHEV, Nederland, Verkoop EV Nederland, Nissan, Nissan Leaf, Opel. PHEV, renault, Renault Captur PHEV, renault zoe, SAIC MG ZS EV, SEAT, SEAT Mii, SEAT Mii Electric, seat Mii EV, Skoda, Skoda Citigo EV, smart, Smart ForFour, Smart For ED, Smart F or for EV, smart fortwo, Smart Fortwo ED, Tesla, Tesla Europe, Tesla Model 3, Tesla Model S, Tesla Model X, Tesla Sales, Toyota, Toyota Prius PHEV, Volkswagen E Up !, Volkswagen E-Golf, Volkswagen ID3, Vox. , Volvo XC90, Volvo XC90PHV, Volvo XC90D8

READ  2020 CBT Beste merk- en prijsrapport van Nederland


Over de auteur

Jose Pontez is altijd geïnteresseerd geweest in de auto-industrie, met name elektrische auto’s, en Jose houdt toezicht op de verkoopevolutie van plug-ins. EV-verkoopblog Sinds 2012 stellen elektrische auto’s hem in staat om een ​​deskundig beeld te krijgen van waar ze nu zijn en waar ze in de toekomst naartoe zullen gaan. Voor degenen die geïnteresseerd zijn in de verkoop van elektrische auto’s over de hele wereld: EV. De verkoopblog is een geldige bron geworden. Door dat werk en die expertise uit te breiden, is Jose nu een partner EV-modules En werkt samen met het European Alternative Fuel Laboratory aan EV-verkoopaangelegenheden.