Lenzing zet zich in voor circulariteit als middel om de milieu-impact van mode te verminderen. Om dit doel te bevorderen, heeft Lenzing zich aangesloten bij de Dutch Denim Deal, een publiek-privaat initiatief dat duurzaamheid en recycling in de industrie wil versnellen.
De deal is oorspronkelijk geïnitieerd door de House of Denim Foundation in Amsterdam en later gefaciliteerd door de Nederlandse overheid. Het werd in oktober 2020 ondertekend door belanghebbenden uit de hele denimindustrie en enkele gemeenten in de Metropoolregio Amsterdam. Een van de doelen in de deal is het creëren van ten minste 3 miljoen jeans met 20 procent of meer post-consumer gerecyclede inhoud tegen eind 2023 Door nauw samen te werken met andere partijen realiseren merkeigenaren en retailers in deze periode minimaal 5% PCR-gehalte in hun eigen denimcollecties.
De deal werd gelanceerd met 30 partners. En tot op heden heeft het ondertekenaars verzameld, waaronder merken, fabrikanten en organisaties. Onder de ondertekenaars van de deal bevinden zich PVH Europe, Mud Jeans, Scotch & Soda, Transformers Foundation, Bossa, AGI Denim en Kipas.
Lees meer over Gesneden in blauw.
Dit artikel is een van een serie over Klinknagel van Lenzing’s Carved in Blue denim blog. Van gesprekken met de experts achter de fabrieken die ’s werelds meest gewilde denim maken tot de wereldwijde merken die nieuwe denim gemaakt met TENCEL™ Lyocell en Modal op de markt brengen, Carved in Blue deelt de verhalen van degenen wiens roots diep in denim zitten . Op bezoek komen www.carvedinblue.tencel.com.
More Stories
De Nederlandse voetbalclub Vitesse verzamelde punten en werd uit het veld gezet tijdens een onderzoek naar de Russische banden van Abramovich
Minister hoopt dat 'kroonjuweel'-chipbedrijf ASML in Nederland zal blijven na dreigementen om te vertrekken – NBC New York
Winst Dutch-Bangla Bank stijgt met 42% om in 2023 Tk801cr te bereiken