January 19, 2021

De Nederlandse AI-startup doet ook online kleding kopen

Klanten kunnen kiezen uit verschillende modelopties, waaronder huidskleur, maat en leeftijd. Foto: Lalaland

Als kledingwinkels modellen zoals u hebben, bent u dan eerder bereid om te kopen? Veroorzaakt infectie Een hausse in thuiswinkelen, Deborah Nichols-Lee rapporteert over de AI-lancering die een revolutie teweeg zal brengen in de online modewinkel.

Door de afbeeldingen op mijn computer samen te drukken en uit te rekken, kan geen model jeans met hoge taille worden gemaakt dat op mij lijkt. Ik ben twee keer zo oud als haar, de helft van haar lengte, mijn middelste – nou ja – middelbare leeftijd. Ik laat nu mijn online winkelmandje leeg en klik.

Realiteit

Van bekende merken zoals Abercrombie & Fitch bij haute couture Dior, Het belang van inhoud in de mode-industrie benadrukken en modellen van verschillende vormen, leeftijden en huidskleuren in hun campagnes introduceren. Als klanten online kleding kopen, bestaan ​​er nog steeds twintig dingen, en veel e-shoppers zoals ik vinden het moeilijk om zichzelf te identificeren.

‘Het is tijd om te stoppen met het verkopen van een droom en de werkelijkheid te gaan verkopen’, zeggen Michael Musandu en Ugnius Rimza, de neurale netwerkondernemers die de software-startup hebben opgericht. La La land In 2019 na ontmoeting op de campus van de VU in Amsterdam.

Het bedrijf breidt nu uit tot een kerngroep van 12 mensen en gebruikt AI-technologie om consumenten in staat te stellen hun virtuele winkelervaring aan te passen door digitaal gemaakte modellen te selecteren die passen bij hun leeftijd, ras en lichaamsvorm. Tot nu toe heeft Lalaland duizenden lichamen – mannen en vrouwen – en minstens 60.000 verschillende gezichten gedigitaliseerd. “De mogelijkheden zijn eindeloos”, zegt Harold Smeemann, CEO van Lalaland.

Teamleden in Lalaland. Mede-oprichter Michael Musandu, linksboven. Medeoprichter Ugnius Rimza en CEO Harold Smeeman, rechtsonder. Foto: Lalaland

Investering

READ  George Blake, de Brits-Sovjet-dubbelagent uit de Koude Oorlog, sterft op 98-jarige leeftijd in Moskou

Het snelgroeiende bedrijf verhuisde onlangs van een zeecontainer naar een student in Amsterdam-Oost Dorp beginnen Voor het nieuwe hoofdkantoor in het snelle Houthavens-district van de hoofdstad is er geen gebrek aan supporters en ze zien al snel de potentie van het concept.

Met verzekeringsprogramma’s Utrecht Inc. En AAS, En financiële hulp van zakelijke studenteninvesteerders ASIF-ondernemingen, Wat hielp om de productie van Lalaland op de markt te brengen, zorgde in mei voor een nieuwe doorbraak toen het hardwerkende team won Philips Innovatieprijs, Begeleiding en beveiligen van 50.000.

Brede aantrekkingskracht

Product – Gericht op merken, online retailers en architectonische ontwerpers – Vorige maand gelanceerd door Dutch Underwear Company Sub Introductie van de Parade-Down-versie van de technologie, A / P die de functionaliteit van de huidskleur test.

“Omdat vrouwen zoveel verschillende vormen, maten en huidtinten hebben, is het belangrijk dat alle vrouwen zich online met onze modellen identificeren”, zegt Marine Der Weld, manager van Sabine WebShop.

‘De boodschap achter het concept van Lalaland spreekt iedereen aan’, zei hij. ‘Op de eerste Lolland-modellen die we online hebben, krijgen we veel geweldige reacties van allerlei soorten mensen. De meeste mensen zien niet in dat de modellen algoritmisch zijn. ‘

Klanten in België, Frankrijk en Duitsland hebben ook interesse getoond in Lalaland, en vele andere grote namen – nog steeds verboden – werken momenteel samen met het bedrijf, waaronder een grote online retailer, die de technologie zal gebruiken om AI-gezichten te creëren voor een reeks zonnebrillen. .

Medeoprichter Michael Musandu ontving in mei de Philips Innovation Award op een virtueel festival. Foto: Lalaland

Marktonderzoek

READ  Gezocht: Engeland Bison Rangers, geen eerdere ervaring verwacht | Dieren in het wild

Het ontmantelen van een gebleekt, one-size-fits-all bedrijf Lalaland is een indrukwekkend resultaat gebleken voor modemerken en online retailers. Door heel verschillende gebruikers aan te spreken en een eerlijk beeld te schetsen van hoe kleding er op hen uit zou zien, leidde de technologie tot een omzetstijging van 15% en een omzetdaling van 10%.

Omdat het protocol de industrie door elkaar schudde, schept het een duidelijk economisch argument voor het opnemen van gegevens. ‘Bedrijven richten zich niet op de overinkoopmarkt’, zegt Smeeman. ‘60% van de vrouwen in Nederland is tussen de 38 en 44 jaar. Dus waarom tonen bedrijven alleen modellen op 34/36 als het grootste deel van het marktsegment en je kopers niet zo groot zijn? ‘

Smeeman heeft deze frustratie persoonlijk gevoeld. ‘Ik ben een persoon met een grote maat. Ik heb dezelfde ervaring. Hoe het eruit ziet en in mijn lichaam past in vergelijking met wat wordt getoond, is echt een droom ”, zegt hij.

Een digitaal model gemaakt door Lalaland om te modelleren met ondergoed uit de nieuwe collectie van Chubby. Foto: Lalaland

Diversiteit loont

Consumenten Onderzoek De Group of Fashion Psychologists in het VK bevestigt het belang van vertegenwoordiging op het gebied van etniciteit in 2019. Zwarte modellen, toen zwarte modellen werden gebruikt om het product te promoten, om meer te kopen en uit te geven, vonden ze uit. In hetzelfde jaar ontdekte een onderzoek van Global Data dat 71% zijn kledingwinkels Ik zie graag heel verschillende modellen.

Maar de nieuwe technologie past niet alleen goed bij het verkoopteam – het in kaart brengen van nieuwe collecties in digitale modellen verlaagt de kosten van fotoshoots en postproductie met wel 70%, zegt Lalaland, en biedt een praktische oplossing wanneer sociale afstand nodig is.

READ  Fiat Chrysler en Peugeot herkennen een schakel die ze nodig hebben om te overleven

De virtuele dynamische ruimte wordt snel realiteit, weg van technologie Digitale planken Naar Lichaamsscanning Al in het spel. Lalaland wil dat AI een stap verder gaat. ‘Een van onze ultieme doelen is om een ​​selfie van jezelf te kunnen maken … en dan kun je jezelf zien als het gepresenteerde model’, legt Schimman uit.

Kleding passen in een digitale dubbelganger kan een uitkomst zijn voor paskamerfobici zoals ik, ze denken uren na over online aankopen. Ik zie mezelf al in mijn nieuwe genen – online en offline.

DutchNews.NL

Het team van DutchNewsNL wil alle gulle lezers bedanken die de afgelopen weken hebben gedoneerd. Uw financiële steun heeft ons geholpen om onze informatie over de Coronaviruscrisis in de avonden en weekenden uit te breiden en u op de hoogte te houden van de laatste ontwikkelingen.

DutchNews.NL Al 14 jaar gratis, maar zonder de financiële steun van onze lezers zouden wij u geen eerlijk en accuraat nieuws en artikelen over Nederlandse aangelegenheden kunnen bieden. Uw bijdragen maken dit mogelijk.

Je hebt nog niet gedoneerd, maar als je wilt, Dat kan via Ideal, Creditcard of PayPal.