april 19, 2024

De Nieuwe Loosduinse Krant

Wij zijn de toonaangevende aanbieder van kwalitatief Nederlands nieuws in het Engels voor een internationaal publiek.

Coca-Cola India en Indo-Dutch Horticulture Technologies feliciteren voorbeeldige boeren van Project Unnati in Uttarakhand

Dehradun, Uttarakhand, India:

  • Shri Ganesh Joshi, minister van Landbouw, Uttarakhand sierde het evenement met zijn aanwezigheid
  • 20 voorbeeldige boeren werden erkend voor verbeterde landbouwproductiviteit door toepassing van Goede landbouwpraktijken (GAP’s) onder het Fruit Circular Economy Initiative van Coca-Cola India

Coca-Cola India organiseerde vandaag samen met Indo-Dutch Horticulture Technologies een felicitatieceremonie in Uttarakhand om lokale boeren uit de staat te applaudisseren en te erkennen. Eminente hoogwaardigheidsbekleders Shri Ganesh Joshi, minister van Landbouw, Uttarakhandsamen met Dhr. Shailesh Bhagoli, secretaris, Landbouw, Uttarakhandsierden de ceremonie met hun aanwezigheid.

20 Boeren werden erkend voor de voorbeeldige productiviteitsbenchmarks die ze hebben kunnen bereiken door de invoering van: Goede landbouwpraktijken (GAP’s) in de appelteelt. Het heeft geleid tot een vervijfvoudiging van hun productiviteit, waardoor ze hun inkomen kunnen vergroten en hun levensonderhoud kunnen verbeteren. Aan hen voorgesteld door Coca-Cola’s Project ‘Unnati-appel’in samenwerking met Indo-Dutch Horticulture Technologies, is het doel om de appelproductiviteit in India te verhogen, met name in de staat Uttarakhand, door wereldwijde best practices te brengen die voornamelijk gericht zijn op ultra-high-density plantage (UHDP), wat leidt tot een substantiële toename in kwaliteit, productiviteit en winstgevendheid per landeenheid, waardoor het inkomen van boeren aanzienlijk toeneemt en als een katalysator fungeert om India te helpen zelfvoorzienend te worden in de appelproductie.

In een reactie op het ‘Unnati-Apple’-initiatief, Hon’ble Chief Minister, Uttarakhand, Pushkar Singh Dhamigezegd, “In Uttarakhand is sterk de nadruk gelegd op het creëren van een ‘Atmanirbhar Bharat’, de oproep van de Indiase regering voor de economische zelfredzaamheid van ons land. Het gezamenlijke initiatief ‘Apple Unnati’ van Coca-Cola India en Indo-Dutch Horticulture Technologies helpt de staat de appelproductiviteit te verhogen. Gericht op het creëren van een model van duurzame landbouw en het verbeteren van het leven van boeren, heeft het initiatief met succes de Agri-gemeenschap in onze prachtige staat Uttarakhand versterkt. Ik juich de inspanningen van de twee organisaties en de boeren toe die dit tot een lovenswaardig succes hebben gemaakt.”

Project Apple Unnati, gelanceerd in 2018 onder het vlaggenschipprogramma voor duurzame landbouw van Coca-Cola in India – Fruit Circulaire Economie, gericht op het helpen van het Indiase agro-ecosysteem door het verbeteren van de landbouwefficiëntie, het versterken van voorwaartse verbindingen en het opbouwen van voedselverwerkingscapaciteit in het land, het aanpakken van uitdagingen van lage landbouwproductiviteit, slechte acceptatie van technologie en fruitverspilling in de tuinbouwsector. Coca-Cola erkent boeren als zijn echte leveranciers voor belangrijke ingrediënten en waardeert het partnerschap door zich te concentreren op hun algehele welzijn. Samen met partners werkt het bedrijf sinds 2011 samen met fruittelers in het kader van het vlaggenschipproject – Unnati, dat momenteel 6 soorten fruit omvat – mango, appel, sinaasappel, druiven en lychee en prioritaire grondstoffen zoals suikerriet. Het programma heeft tot nu toe 3,5 Lakh-boeren geprofiteerd.

Mevr. Devyani Rajya Laxmi Rana, Vice President Public Affairs, Communications and Sustainability, Coca-Cola India & Zuidwest-Azië: “Boeren vormen de ruggengraat van het Indiase tuinbouwsysteem. We voelen ons nederig om een ​​rol te spelen in het helpen van hen om hun productiviteit te verhogen en hun levensonderhoud te verbeteren door middel van ‘Project Apple Unnati’. We zijn nederig dat we zijn vereerd met de aanwezigheid van Shri Ganesh Joshi, minister van Landbouw, Uttarakhand en Mr. Shailesh Bhagoli, secretaris, Landbouw, Uttarakhand, tijdens de felicitatieceremonie van de boeren vandaag. Apple Unnati maakt deel uit van Coca-Cola India’s Fruit Circular Economy Initiative, dat zich uitstrekt tot fruittelers in 12 staten en 6 fruitsoorten in India.

Dhr. Sudhir Chadha, directeur Indo-Dutch Horticulture Technologiesgezegd, “Project Apple Unnati in samenwerking met Coca-Cola India heeft duizenden boeren in de staat Uttarakhand geholpen. Coca-Cola India is zelfs een van de eerste organisaties in Uttarakhand geweest die positieve interventies op het gebied van duurzame landbouw heeft geïnitieerd. Het succes van dit project moedigt de jeugd inderdaad aan en we hebben omgekeerde migratie in de staat waargenomen. We danken Coca-Cola India voor hun voortdurende steun en voor het tot stand brengen van deze revolutie in de appelteelt.”



Over Coca-Cola India


Coca-Cola in India is een van de grootste drankenproducenten van het land en biedt consumenten een scala aan gezonde, veilige, hoogwaardige en verfrissende dranken. Sinds de terugkeer in 1993 heeft het bedrijf de consument verfrissen met zijn drankproducten – Coca-Cola, Coca-Cola No Sugar, Diet Coke, Thums Up, Thums Up Charged, Thums Up Charged No Sugar, Fanta, Limca, Sprite , Sprite Zero, Maaza, VIO gearomatiseerde melk, Minute Maid assortiment sappen, Minute Maid Smoothie en Minute Maid Vitingo, Georgia assortiment warme en koude thee en koffie opties, Aquarius en Aquarius Glucocharge, Schweppes, smartwater, Kinley en Bonaqua verpakt drinkwater en Kinley Club Soda. Het bedrijf raakt, samen met zijn eigen bottelarij en andere bottelpartners, via een sterk netwerk van meer dan 2,6 miljoen verkooppunten het leven van miljoenen consumenten, met een snelheid van meer dan 500 porties per seconde. De merken zijn enkele van de meest geprefereerde en meest verkochte dranken in het land, met Thums Up en Sprite als de twee best verkochte mousserende dranken.


Het Coca-Cola India-systeem biedt directe werkgelegenheid aan 25.000 mensen en indirecte werkgelegenheid aan meer dan 150.000 mensen. Het Coca-Cola-systeem in India draagt ​​op zijn eigen kleine manier bij aan het bouwen van duurzame gemeenschappen door middel van gemeenschapsinitiatieven in het kader van World Without Waste, Fruit Circular Economy, waterbeheer, empowerment van vrouwen en vele andere.


Ga voor meer informatie over de activiteiten en producten van het bedrijf in India naar: www.coca-colaindia.com

Klik hier voor contactgegevens van media


Dien uw persbericht in

READ  Nederlanders verslaan Argentinië in laatste snik Garda Victory • Live Sail Die